Edukacja włączająca / integracja
Klasy w naszej szkole są w większości
klasami integracyjnymi. Na co dzień nasi uczniowie współpracują
ze sobą, uczą się tolerancji i akceptacji. Obok nauczyciela
prowadzącego w klasie jest zawsze nauczyciel wspomagający, gotowy
wesprzeć każdego ucznia, gdy zajdzie taka potrzeba.
Uczniowie z orzeczeniem o potrzebie
kształcenia specjalnego otrzymują od nas wszechstronną pomoc,
zarówno edukacyjną jak i terapeutyczną. Nasi specjaliści:- psychologowie, logopedzi, pedagodzy, terapeuci, każdego dnia dbają
o to by dzieci otrzymywały wsparcie zgodne z ich potrzebami i
możliwościami.
W ramach zajęć rewalidacyjnych i
pomocy psychologiczno- pedagogicznej, zapewniamy uczniom z
orzeczeniem:
- terapię pedagogiczną
- terapię zajęciową
- zajęcia z logopedą,
neurologopedą lub neurologopedą
- zajęcia z psychologiem
- socjoterapię
- trening umiejętności społecznych
- Integrację Sensoryczną
- zajęcia z surdopedagogiem
Wśród metod stosowanych przez naszych
specjalistów znajdują się:
- stosowana analiza zachowania
- trening umiejętności społecznych
- integracja sensoryczna
- symultaniczno- sekwencyjna nauka czytania
- metoda dobrego startu
- metoda W. Sherborne
- metoda Werbo- Tonalna
- metoda „Kids Skills” dr Bena
Furmana
- bajkoterapia kliniczna
- elementy psychoterapii poznawczo-
behawioralnej
- terapia ręki
- terapia Neurorozwojowa NDT- Bobath
- kinezjologia edukacyjna wg Paula
Dennisona